Kreowanie wizerunku osobistego

Praktyczne szkolenie, warsztaty: Kreowanie wizerunku osobistego, prowadzący: Jadwiga Kowalczyk

Motto zajęć:

„Obraz samego siebie determinuje to co możesz i czego nie możesz osiągnąć, co jest dla Ciebie trudne a co łatwe, a nawet to jak Cię odbierają inni –  i czyni to tak samo precyzyjnie jak termostat kontrolujący temperaturę w Twoim domu”.

Maxwel Maltz

Mam do zaproponowanie specyficzne podejście do wizerunku osobistego i proponuję wybitnie „sprzedażowe”  szkolenie, którego tytuł mniej oficjalny mógłby brzmieć „  Jak sprzedać siebie ?

Jestem pewna, że słowo „sprzedaż”  kojarzy  Ci się, drogi adepcie Szkoły Trenerów Rozwoju Osobistego z handlem, targowaniem i kupczeniem. Zawsze z pieniędzmi, łatwym zyskiem nie do końca uczciwym,  a  odniesieniu do samego siebie jeszcze z kilkoma innymi rzeczami o których jednak nie chciała  bym wspominać .

Słowo sprzedaż niesie w sobie pewien tradycyjny, trochę pejoratywny wydźwięk. Sprzedawanie bywa zajęciem mało eleganckim na co w pewnej sytuacji, na pewnym ”poziomie”  nie można sobie pozwolić. Dążenie do zysku czy  wysokiej prowizja uważane bywa za  cel nie  do końca moralny i  etyczny. W pewnej chwili to słowo zastępowane jest „załatwianiem interesów” , biznesem, marketingiem a sprzedawca nazywany jest: agentem, menadżerem, dealerem, dystrybutorem.

Za tymi nazwami coś staramy się ukryć.

Kogoś oszukać. (Jestem pewny, że nawet tytuł tego szkolenia dla niektórych osób może wydać się nieco kontrowersyjny.)

Być może chodzi o lęk przed porażką i typowymi niepowodzeniami, które w sprzedaży są bardzo częste. Być może chodzi o pieniądze, bo o nich nie wypada mówić. Ale moim zdaniem chodzi o coś zupełnie innego, o niezrozumienie tego, czym tak naprawdę jest sprzedaż. O to jak bardzo umiejętności sprzedawania mogą przydać się w codziennym życiu i odwrotnie jak znajomość życia i ludzi może przydać się w sprzedaży.

To nasze negatywne doświadczenia i pewne ugruntowane, ograniczające przekonania są przyczyną tego, że nie potrafimy podjąć działania i sprzedać to  na czym powinno nam najbardziej zależeć –SIEBIE

Warto zdać sobie sprawę z tego , że całe nasze życie to umiejętność sprzedawania siebie. Swojej wiedzy w szkole, umiejętności w pracy, przyjaźni i akceptacji przyjaciołom i znajomym. Każdy sprzedaje siebie :jako dziecko prosząc o czekoladkę, jako panna czy kawaler  umawiając się na pierwszą randkę, jako student na egzaminie i  jako pracownik poszukujący pracy. Rzemieślnik sprzedaje swoje umiejętności, nauczyciel swoją wiedzę, lekarz swoją fachowość. Każdy jest oceniany na podstawie umiejętności sprzedaży. Nasz wygląd, rysy twarzy, oczy głos, mimika mówią o tym co jest w środku . Sposób wysławiania się, poruszania, prezentacji  decydują o  sukcesie lub porażce. Ocenę wystawia otoczenie ale przede wszystkim życie. W tej ustawicznej sprzedaży zwanej życiem na początek warto sprzedać siebie – sobie samemu . To bywa najczęściej najtrudniejsze.

„ Człowiek nie dostaje pieniędzy za to co wie, ale za to co robi z tym co wie” pisał  Dale Carnegi i trudno odmówić mu racji.

Świat pełny jest zdolnych, wykształconych, wybitnych ludzi o ogromnej wiedzy i nieprawdopodobnych talentach , o których jednak nigdy Świat się nie dowie,  bo nie opanowali umiejętności sprzedaży siebie. Najważniejszej umiejętności w życiu.

Jeżeli potraktujemy siebie jako sprzedawcę i „produkt” to kluczowymi elementami decydującymi o sprzedaży , które warto poznać i rozwinąć będą:

  1. Pozytywna postawa psychiczna
  2. Umiejętność pozyskania akceptacji klienta- czyli otoczenia
  3. Zdrowie , wygląd, opakowanie – samego siebie.
  4. Wiedza o produkcie- czyli słabe i mocne strony
  5. Wyszukiwanie i pozyskiwanie nowych klientów- umiejętność kontaktów z otoczeniem
  6. Prezentacja produktu  czyli siebie .
  7. Znajomość technik, form i sztuki sprzedaż.
  8. Umiejętność reagowania na zastrzeżenia- reakcje na krytykę
  9. Rozmowa o cenie i zamykanie sprzedaży- jaki masz cel i misje życiową
  10. Umiejętność organizowania czasu- zarządzanie sobą w czasie.

Jestem pewna, że po moich zajęciach będziesz dokładnie znał odpowiedzi na pytania w stylu:    

  • Kim jestem?
  • Co sprawia, że ​​jestem wyjątkowy?
  • Jakie są moje mocne strony?  Moje atuty.
  • Z jakich  zasobów mogę korzystać?
  • W jaki sposób można włączyć te atuty w szanse?
  • Jakie są moje słabości?
  • Co można poprawić?
  • Jakie zagrożenia niosą te słabości?
  • Co ludzie myślą o mnie?
  • Jak jestem postrzegany przez innych?
  • Jaka jest moja misja?
  • Jaka jest moja „obietnica” dla drugiego człowieka?
  • Jaki jest mój plan, cel?

Bądź sobą.  Oferuj wartość – niech twoje imię i nazwisko coś oznaczą.  

Możemy pracować nad wizerunkiem, pozycjonować siebie w Internecie na znawcę, specjalistę, eksperta.  Jeżeli jednak nie stoi za tym prawdziwa inwestycja w siebie w postaci wiedzy, umiejętności, doświadczeń i postawy to  zabraknie nam autentyczności, które będą świadczyć o naszej wartości.

A wówczas tak skrupulatnie budowana konstrukcja może szybko lec w gruzach.

Reklamy